Evenement

Netwerkbijeenkomst Diversiteit & Inclusie (online!)

Rogier Wennink Platform ACCT

Meld je aan voor de online HR-netwerkbijeenkomst over diversiteit en inclusie op 7 december van 13.00 uur tot 17.00 uur.

Diversiteit en inclusie staan centraal tijdens de landelijke online HR-netwerkbijeenkomst op dinsdag 7 december 2021. Op de HR-bijeenkomst delen sprekers van binnen én buiten de culturele sector hun visie, kennis en ervaringen omtrent diversiteit en inclusie.

Diversiteit en inclusie zijn een belangrijke factor, ook voor de de culturele sector. Het uitgangspunt is een open organisatiecultuur waar verschillen gewaardeerd en optimaal benut worden. Een divers personeelsbestand kan bijdragen aan meer winst, productiviteit en een positief imago en biedt toegang tot (top)talenten, klantgroepen en nieuwe markten. Voorwaarde om deze kansen te benutten is een inclusieve bedrijfscultuur waarin iedere medewerker zich erkend en thuis voelt. Toch blijkt het in de realiteit lastiger om als werkgever te zorgen voor meer diversiteit en inclusie binnen de organisatie. Hoe kan de culturele sector in haar rol als werkgever een bijdrage leveren aan kansengelijkheid, diversiteit en inclusie op de werkvloer?

Aanmelden voor deze netwerkbijeenkomst is vanaf nu mogelijk door eenvoudig op de knop 'aanmelden' te drukken. Er wordt dan binnenkort contact met je opgenomen om je deelname te bevestigen en je de mogelijkheid te geven om je voorkeur aan te geven voor een bij te wonen tafelgesprek.

Let op: deelname is gratis voor deelnemers aan de HR-community van digiPACCT en er geldt een maximum van 60 deelnemers, dus vol=vol. Mensen met HR-taken in hun portefeuille krijgen (indien nodig) voorrang.

 

Uiteraard zijn ook wij onaangenaam verrast door de nieuwe coronamaatregelen. Ondanks dat binnen de huidige wet- en regelgeving een live bijeenkomst mogelijk is hebben we besloten om de bijeenkomst volledig digitaal te laten plaatsvinden.

 

Programma (onder voorbehoud):

13.00 uur | Opening
13.10 uur | Plenaire aftrap door Diversiteit in bedrijf over de P van Personeel
13.45 uur | Tafelgesprekken ronde 1*
14.30 uur | Pauze
14.45 uur | Plenaire sessie door LKCA over de Code Diversiteit en de uitkomsten van de enquête.
15.00 uur | Tafelgesprekken ronde 2*
15.45 uur | Pauze
16.00 uur | Inspiratiesessie door Corine van Dun, ex-voorzitter van het Transgendernetwerk en TransAmbassadeur
16.45 uur | Plenaire afsluiting
17.00 uur | Einde

*De tafelgesprekken worden begeleid door de volgende mensen:

  • Halima Özen | Bibliotheek Midden-Brabant: implementatie van diversiteitsbeleid, hoe zorgen we ervoor dat we van beleid naar praktijk komen?
  • Martin van Engel | Van Gogh Museum: nadere informatie volgt
  • Julia van Haaster & Maaike Verhoeven | ProBiblio: nadere informatie volgt
  • Arjan Geertsma | Melkweg: verankering van D&I in de organisatie, hoe krijgen we de leidinggevenden mee?

Er is nog ruimte voor (een) extra tafelgesprek(ken). Ben je enthousiast geworden over het programma? Heb je een specifiek onderwerp in gedachten waarover je het wil hebben met je collega’s uit het veld? Stuur even een persoonlijk bericht naar Mirjam of Rogier, expertise of deskundigheid op het specifieke onderwerp is niet vereist.